Ho, ho!

Jag fick ett litet infall för några dagar sedan nämligen att jag ska börja blogga igen! Nu har jag funderat klart och bestämt mig för att köra! Så får vi se hur det håller i sig.
 
Vad har hänt sen sist då? Inte så jättemycket.. Jag jobbar fortfarande på Sörmlands Sparbank & bor kvar i min lgh i Nyköping.
 
Har nyss fyllt 29 (!) år vilket känns helt galet. Jag känner mig inte som 29! Det känns fel i munnen när jag uttalar de siffrorna. Men men, inte mycket att göra åt. Bara skratta 29an rätt upp i fejan och köra på.
 
Förra året upptäckte jag LCHF och blev helt såld. Tappade ca 10 kg och mådde bättre än någonsin! Tog även tag i löpträningen och sprang KK joggen (kvartsmara) på 1,02,02. Detta var 2013.
 
I slutet på 2013 vet jag inte vad som hände, men på något sätt spårade allt ur totalt! Det var som att jag tog igen ALLT jag gått miste om. Samma sak med träningen. Blev omotiverad, trött, seg och ja.. det blev inge bra.
 
Om jag gör en liten utvärdering av vad som funkar och vad som inte funkar så har jag kommit fram till att socker, gluten, frukt & mejerier har en triggande påverkan på mitt ätande. Därför försöker jag nu äta så "rent" som möjligt, utan tillsatser.
 
Man kan säga att jag är tillbaka på ruta 1 igen, men inställningen & viljan finns där. Jag tänker inte köra lika extremt som förra året utan mer sunt, och försöka hitta en sund inställning till både kosten och motionen. För jag vill tillbaka! Vill känna mig stark, smidig och lätt. Och dit SKA jag ta mig. Envis och målinriktad som jag är. Jag tänker springa KK joggen även i år, under 1h!
 
Så där har ni mig, on a piece of paper.
Följ gärna med mig på min resa, för nu kör vi!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0