F-F-F-Fredag!

Nu är det fredag, veckans absolut bästa dag! På jobbet bjöds det på tårta, för andra dagen i rad. Och i tisdags var det ju fettisdagen så då bjöds det på semlor. Att stå emot dessa bakverk är jättejobbigt, både för att jag egenligen älskar det och för att man får så många frågor och kommentarer om man INTE tar nåt. Så idag tog jag en bit tårta. Punkt. Men bara för min egen skull. Jag var sugen. Ikväll är det fest och då har jag ett litet jobbigt tänk att "då är dagen ändå förstörd så kan lika gärna vara onyttig". Det är inte bra att tänka så. Nej, hjärnan är väldigt smart och lyckas luras hela tiden! Fast jag inte är hungrig kan jag stoppa i mig massa skit bara för att jag vill - eller rättare sagt - hjärnan vill. Detta blir jag botad med när jag äter en lågkolhydratskost. Så det är vad som gäller på måndag. Nu ska jag försöka koppla bort "då kan jag passa på att va onyttig hela helgen". Försöka iallafall. När jag kommer hem från jobbet i eftermiddag ska jag lägga mig i soffan en stund, se lite på TV och bara njuta av den kommande helgen. Sen blir det som sagt partaj, så måste fixa mig lite inför det. Men först, viiiiila liiiite.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0